Jak skutecznie wdrożyć nauczanie online ?

Wnioski

W przedstawionym modelu proces wdrażania przebiega bardziej naturalnie czyli prowadzenie wykładu z dodatkiem prezentacji podobnie jak w nauczaniu tradycyjnym, ale już w wirtualnym pokoju konferencyjnym. Aby przełamać barierę strachu, na początku może to się odbywać pod okiem Administratora, a z czasem z domu prelegenta.

Autor kursów przeprowadzając szkolenia dla nauczycieli rozpozna osoby, które same będą potrafiły w jakimś stopniu tworzyć dobre materiały kursowe. Oczywiście będą też osoby, które nie mają odpowiednich predyspozycji i dalej trzeba będzie dla nich tworzyć materiały kursowe.

Model taki daje jednak gwarancję, że wszystkie materiały w kursach już od początku będą na bardzo dobrym poziomie, a jest to bardzo ważny czynnik dla odbiorców kursu. Dobrze skonstruowane i przeprowadzone kursy, to gwarancja napływu nowych chętnych osób.

Przedstawiony tutaj model zmierza w kierunku tzw. blended learning czyli zakłada także spotkania twarzą w twarz np. na wideo konferencji !

———————————————————————

• Usługi pokoi konferencyjnych z roku na rok tanieją i ceny są coraz bardziej przystępne. Przy większym ośrodku kursowym czy szkoleniowym można zakupić serwer strumieniowy i zainstalować na nim wiele pokoi konferencyjnych czy czatów wideo i zintegrować z platformą nauczania online.

Bibliografia:

http://www.educause.edu – Implementing Best Practices in Online Learning.

http://www.saskschoolboards.ca – Preparing for Online Distance Learning.

http://hardik.practutor.com – Why teachers need to implement Online learning for 21 st Century Teaching and Learning.

http://www.ascd.org – 8 Benefits of Learning Online.

http://www.eleapsoftware.com – WHAT IS INVOLVED IN IMPLEMENTING AN E-LEARNING SYSTEM?

http://www.eurodl.org – Learning Design Implementation for Distance e-Learning.

http://www.contactnord.ca – Une nouvelle pédagogie émerge… et l’apprentissage en ligne en est un facteur contributif.

http://www.contactnord.ca – Comment évaluer les coûts de l’apprentissage en ligne dans l’éducation postsecondaire.

http://www.djamiatic.net – Conception d’un cours en ligne.

http://www.wallangues.be – Qu’est-ce que l’e-learning ?

http://recursostic.educacion.es – ¿Cómo implementar el e-learning en los procesos de enseñanza-aprendizaje?

http://www.academia.edu – Implementación del estilo de aprendizaje VARK en Moodle.

mm

O autorze: Bogusław Górecki

Pedagog, katecheta, elektronik. Od wielu lat interesuje się technikami multimedialnymi i interpersonalnymi w internecie, w nauczaniu online oraz różnymi formami kontaktu ułatwiającymi dialog.

Dodaj komentarz