Pobierz fakty ze swojej głowy i utrzymaj je tam!

Kiedyś studenci pisali  różnego typu notatki, zwane czasami ściągami, brykami by przygotować się do kolejnych egzaminów. Zmieniały się także sposoby egzaminowania. Dzisiaj najczęściej stosuje się testy, szczególnie w egzaminach wstępnych.

W 21 wieku zmieniły się możliwości technologiczne i podejście do egzaminów. Wykorzystuje się do tego specjalne strony internetowe i urządzenia mobilne. Zmieniła się zatem forma gromadzenia wiadomości i forma ich odczytywania. Mechanizm nauczania przez powtarzanie materiału pozostał zasadniczo ten sam czyli powtarzanie i zapamiętywanie.

Zapis notatek ( także i odczyt) w formie tekstowej lub głosowej następuje po zalogowaniu się do panelu admina. Forma zapisu to pytania i odpowiedzi. Można to grupować w kategoriach tematycznych oraz udostępniać (jeśli chcemy) innym użytkownikom.

Odczyt notatek jest możliwy wszędzie tam gdzie nasze mobilne urządzenie ma dostęp do sieci. Przy dobrej dyscyplinie możemy powtarzać materiał regularnie.

Godne polecenia są dwie angielskojęzyczne strony oferujące tego typu usługi:

  1. http://www.studyblue.com/

Studenci mogą korzystać z narzędzia do nauki samodzielnej lub z kolegami z tej samej klasy. Mogą pracować nawet z innymi przygotowanie do samego egzaminu w całym kraju.

Dlaczego StudyBlue cyfrowe karty flash są korzystniejsze dla rzeczywistych transakcji? Po pierwsze, dźwięk i obraz mogą być przesłane do kart, angażowanie audiowizualne uczących oraz zapewnienie większej stymulacji dla zapamiętywania kluczowych terminów i pojęć które mogą wymagać przypominania tego uczniom.

Po drugie, karty cyfrowe są dostępne tam gdzie student jest na linii z Android i iPhone Apps StudyBlue dostępu (W USA wiele uczelni udostępnia studentom za darmo urządzenia mobilne).

2. http://headmagnet.com/

Headmagnet jest narzędziem edukacyjnym, który pomaga zapamiętywać nowe fakty szybko i utrzymać w pamięci to, czego się nauczyłeś. Headmagnet pozwala przewidzieć, kiedy zapomnisz rzeczy, tak, że można szybko sprawdzić tylko to, co trzeba.

Z Headmagnet, można tworzyć własne listy rzeczy do zapamiętania i nauczyć się ich w różnych trybach, które można łatwo dostosować i tworzyć.

W sesjach studyjnych, można ustawić ostrość na uczenie się nowych rzeczy, lub przeglądając stare elementy.

Headmagnet pokazuje miernik o sile pamięci z tematów, które chcesz śledzić, tak, że wiesz, co jest w twojej głowie, a co się z niej wymyka.

panel admina

Headmagnet pozwala dzielić z innymi listami uczniów, i dowiedzieć się, co inni mają udostępnione dla wszystkich. Możesz zapisać się do ich wspólnych list, tak, że jeśli dodajesz lub zmieniasz poszczególne elementy, to zostaną automatycznie wygenerowane terminy kiedy masz się skupić by na nauce nowych elementów by przygotować się  do sesji egzaminacyjnej.

Zamiast ręcznego wprowadzania elementów na własną rękę, można szukać wspólnych wykazów produktów, które inni już stworzyli. Można także importować z zewnętrznych list z programu Excel lub CSV, i eksportować je w trybie offline.

Zasady działania:

Headmagnet oparta jest na badaniach pamięci, procesu uczenie się i poznawania. Modelem pamięci ucznia jest  ACT-R  tzw. poznawcza architektura. Model ten został opracowany głównie przez Johna R. Anderson na Carnegie Mellon University .

Aktualizacja systemu.

Jeżeli użytkownicy generują więcej danych na temat, w jaki sposób zdobywają wiedzę i uczą się, system może być poprawiany i jest bardziej dokładny, aby pomóc uczyć się bardziej efektywnie.

Dobrą wiadomością jest to, że w przypadku przeglądania materiałów w dłuższych odstępach czasu, mamy dużo większe szanse na pamiętanie ich później i trzeba będzie wydać mniej czasu na utrzymanie go. Jako że pamięć zanika wtedy wolniej.

mm

O Bogusław Górecki

Pedagog, katecheta, elektronik. Od wielu lat interesuje się technikami multimedialnymi i interpersonalnymi w internecie, w nauczaniu online oraz różnymi formami kontaktu ułatwiającymi dialog.

Dodaj komentarz